به چه زبانی کتاب صوتی گوش کنیم؟
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402
نویسنده : rasa


شاید این روزها وقت زیادی برای کتابخوانی نداریم یا حضور در رسانه های مختلف باعث شده تا مدت ها حوصله کتابخوانی را نداشته باشیم. با این حال، ما هنوز مجذوب دنیای داستان‌ها و رمان‌ها هستیم، یا از طریق دیدگاه و تجربه شخصیت دیگری که در کتاب‌ها به تصویر کشیده شده است، جهان را بیاموزیم. گوش دادن به گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی را می توان راهی برای برون رفت از این وضعیت دانست. اما مهمتر از همه، انتخاب گوش دادن به کتاب های صوتی علاوه بر خواندن کتاب، شنیدن نحوه خواندن آن جذابیت دیگری برای ما ایجاد می کند. نشریات مختلف این دریچه را به روی ما باز کرده اند و سخنرانان زیادی در این زمینه شروع به کار کرده اند. خواندن کتاب‌های صوتی می‌تواند انتخاب سختی برای هنرمندان باشد، زیرا آنها دنیای هر کتاب را برای همیشه در آگاهی شنونده جاری می‌کنند و ما هرگز نمی‌توانیم قدرتی که کلمات بر ذهن و روح دارند را انکار کنیم. این بار چند راوی کتاب صوتی پرطرفدار را معرفی کرده ایم که هر کدام صدا، بیان و صدای متفاوتی را به ما القا می کنند.


رضا کیانیان

رضا کیانیان در سال 1330 در منطقه میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش پدرش معروف به حسین تهرانی از کارگران باستانی تهران بوده است. کیانیان فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم تمام وسوسه های زمین به کارگردانی حمید تساریانیان آغاز کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش اولین فیلمی بود که او را به عنوان یک بازیگر توانا معرفی کرد و پس از آن آژانس شیشه ای به اوج خود در صنعت سینما رسید و برای بازی در آژانس شیشه ای برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. از دیگر آثار او می توان به دعوای سگی، فیلم یک فیلم، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی ها همدیگر را دوست دارند، حبه قند، فرش باد، تکه نان، روبان قرمز و کفش های من کجاست؟ و غیره. پرچمدار او در سریال های قلب یحی، شاهگوش و شهرزاد بازی کرد.

با صدای رضا کیانیان توصیه می کنیم کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی را بشنوید این کتاب خاطرات حمیدرضا است. صدر در اواخر عمرش که باید پس از مرگش منتشر می شد.

هوتن صبور است

هوتن شکیبا در 24 خرداد 1363 در تهران به دنیا آمد و در سنندج بزرگ شد. وی دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر است. از آثار او می توان به فیلم های کلاس سخت هلن، شبی که ماه پر از سریال لیسانسه ها بود اشاره کرد. او همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه باغلی در سریال کلاه قرمزی را بر عهده داشت.

هوتن شکیبا در دوران دانشگاه درام و فیلم های کوتاه می ساخت و همیشه دوست داشت نقش های متفاوتی را تجربه کند. در یازدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال 2007، اولین بازیگری خود را در یک سالن سینما انجام داد و در فیلم «ویولن هایت را کوک کن» بازی کرد و اولین جایزه بازیگری خود را به دست آورد. شروع به کار و شرکت در اجرا در دانشگاه های مختلف کرد.

هوتن شکیبا تا به حال دو کتاب نوشته است و توصیه می کنیم که Suicide Shop را با صدای خودش گوش کنید:

پیغام فرستاده شد.

«پیام دهکردی» در سال 1356 در شهرکرد به دنیا آمد، با گذشت سال ها صدای پرمهر و روح نواز دهکردی باعث شد تا وارد دنیای شخصیت هایی شویم که او بازی می کرد. حضور پرقدرت این بازیگر در هر نقشی، چه روی صحنه تئاتر، چه در فیلم و چه در تلویزیون، هر مخاطبی را به احساسات شخصیت و افکار و احساسات او وا می دارد.

پیام دهکردی مدرس گفتار و بازیگری است و حالا شیوایی او در خواندن کتاب های صوتی گوینده رادیو لذت داستان را دو چندان می کند. توصیه می کنیم کتاب و شعر احساسی «پوزپنگانی که با من دوید» بیژن نجدی را با صدای گرم پیام دهکردی بشنوید.

گوش کن به بخشی از یوزپلنگ ها که با من می دوند.

آرمان سلطان زاده; صدای محبوب در بین دوستداران کتاب های صوتی

«آرمان سلطان زاده» یکی از مشهورترین راویان کتاب های صوتی است. او سال ها پخش رادیویی انجام داده و پس از حضور در نشریه «آوانامه» از سال 1392 تا به امروز با صدای گرم و دلنشین خود 200 کتاب صوتی در اختیار ما قرار داد.

سلطان زاده در سال 1366 در شهرستان بابل به دنیا آمد و فعالیت تئاتر خود را از سال 1381 با راهنمایی اساتیدی چون «علی محمدی کالاگر» و «عباس ابوالحسنی» آغاز کرد و در 30 تئاتر به ایفای نقش پرداخت. او در طول فعالیت هنری خود چهار اثر نوشت و کارگردانی کرد. سلطان زاده در سال ۱۳۸۷ پس از آشنایی با «علی دنوی ساروی» به رادیو مازندران پیوست و فعالیت خود را به عنوان بازیگر در نمایش های رادیویی آغاز کرد.

آرمان سلطان زاده را بیشتر به عنوان راوی کتاب صوتی می شناسیم. دنیایی که در سال 1392 پس از دیداری کوتاه با «دیمون آذری» مدیر عامل و مؤسس انتشارات آوانامه برای او پدید آمد. سلطان زاده درباره این دیدار گفت: «شما برای انجام کارهای بزرگ به انگیزه کافی نیاز دارید، دامون آذری در ایجاد این انگیزه استاد است.

او همچنان به عنوان گوینده و مدیر محصول در موسسه آوان نامه کار می کند. رمان «خشم و خشم» ویلیام فاکنر یکی از مشهورترین آثار اوست.

رضا عمراني

«رضا عمرانی» بازیگر سینما و تلویزیون است. شاید بیشتر از خودش نمایشنامه دیده باشد، برادر «علی عمرانی» است، اما صدای خوش آهنگ رضا عمرانی او را به هنرمندی محبوب در نمایشنامه های رادیویی و کتاب های صوتی تبدیل کرده است.

به پیشنهاد ما کتاب «مادربزرگ بیرون آمد و گفت متاسفم» را با صدای او گوش کنید.




|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید